Wybierz akwen
Region
Data startu
Długość rejsu
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

Finlandia - czarter jachtów, przewodnik, opisy, trasy, zdjęcia

Czartery jachtów Finlandia Finlandia Finlandia to przede wszystkim nieskażone środowisko naturalne i wspaniała, dziewicza przyroda, a także jedno z najbardziej lesistych państw na świecie. Niezwykle urozmaicona linia brzegowa przyciąga tu turystów i żeglarzy z całego świata, a tysiące niezamieszkałych wysepek, leżących w pobliżu czekają na to, by je odkryć. Finlandia to miejsce, w którym naprawdę można odpocząć od "cywilizacji".

Tutaj sprawdzisz oferty czarteru jachtu w kraju: Finlandia »

Większość powierzchni Finlandii stanowią niziny z rzeźbą polodowcową. Naturalnymi granicami tego państwa są na zachodzie i południu Zatoka Botnicka oraz Zatoka Fińska. Pomiędzy nimi natomiast rozciąga się poprzecinane ciągami wzniesień morenowych Pojezierze Fińskie złożone z 60 tys. jezior. Największe z nich to jezioro Saimaa, gdzie jedną z popularniejszych form spędzania czasu jest żeglarstwo. Bardzo liczne są też bagna i torfowiska. Prawie 2/3 powierzchni tego kraju zajmują lasy, w których spotkać można niedźwiedzie, wilki, łosie i renifery. Na północ od koła Podbiegunowego rozciąga się Laponia Fińska.Całkowita długość wybrzeża to 1250 km.

Co ciekawe, chociaż Finlandia jest stosunkowo młodym krajem, obecnie należy do najbogatszych państw na świecie, o bardzo wysokim standardzie życia. A powstała dopiero w 1918 roku, po upadku władzy carskiej. Nie miała wtedy żadnych tradycji państwowych - od średniowiecza, kiedy ziemie te podbiły fińskie ludy, zajmowana była przez Szwecję, później natomiast przez Rosję.

W Finlandii panuje surowy klimat, zwłaszcza na północy kraju, gdzie nawet latem temperatura może wynosić ok. +10 st. C. Latem bardzo dokuczliwe są komary. W styczniu średnie temperatury wynoszą -2 stopnie na Wyspach Alandzkich, -4 na południowym wybrzeżu i -14 na północy.

Najlepszy czas na żeglowanie w pobliżu Finlandii to miesiące od kwietnia do sierpnia, jednak z ogrzewaniem i odpowiednią odzieżą - również poza tym okresem. Na żeglarzy czekają tysiące wysp. Wybrzeże ma charakter szkierowy -bardzo dobrze rozwinięte, z dużą ilością małych wysepek. Żeglując z Helsinek przez malowniczy Archipelag Turku można dotrzeć do Zatoki Botnickiej, gdzie wpływa się w liczący ponad sześć tysięcy wysp Archipelag Alandzki.



Porty / Mariny

Helsinki - to stolica Finlandii. Swoją wyjątkową atmosferę zawdzięczają kombinacji wpływów wielu kultur, między innymi szwedzkiej i rosyjskiej. Pod względem architektonicznym Helsinki nieco różnią się od pozostałych miast. W przeciwieństwie do innych skandynawskich ośrodków, w stolicy dominują formy niskie, proste i funkcjonalne. Jedną z głównych atrakcji Helsinek jest Suomenlinna, czyli twierdza położona na kilku wyspach, wpisana na listę dziedzictwa UNESCO. W mieście znajdują się głównie XIX-wieczne zabytki, ale w dzielnicy Kruununhaka (która ocalała z wielkiego pożaru) można zobaczyć też domy z XVI-XVII wieku. Ponadto warte uwagi są: Plac Senacki, park Kaivapuisto oraz Uniwersytet Yliopisto.

 


Turku - to jedno z ciekawszych miast, które można zwiedzić płynąc w kierunku Zatoki Botnickiej. Jest ono dawną stolicą Finlandii, najstarszym miastem w tym państwie, a także ważnym portem morskim. Znajduje się tutaj najstarszy zamek Finlandii - Turunlinna, jeden z najstarszych uniwersytetów, a także inne średniowieczne zabytki.

 

 

   

 

 

 
Wyspy Alandzkie - chociaż formalnie należą od 1917 roku do Finlandii, w większości zamieszkane są przez Szwedów. Te "niezależne" wyspy posiadają też własny parlament i flagę. Jedynym miastem wśród 6,5 tysięcznego archipelagu wysp, a zarazem ich stolicą jest Mariehamn. Można tam zobaczyć Pommern - ogromny, czteromasztowy frachtowiec zachowany w oryginalnym stanie, który w pierwszej połowie XX wieku służył do transportu zboża. W mieście warte odwiedzenia jest także Muzeum Wysp Alandzkich. Żeglarze z pewnością chętnie zaglądną też do Muzeum Morskiego. Na spragnionych rozrywek, którzy zatrzymają się w przystani Österhamn czeka również oryginalny "dancing" pod gołym niebem. Dla miłośników jedzenia polecić można przyrządzane na rozmaite sposoby śledzie i łososie. Linia brzegowa wysp jest bardzo urozmaicona - można spotkać tu zarówno spokojne zatoczki, jak i wysokie, skaliste brzegi. Pływając pomiędzy wyspami należy uważać na skały, które, chowając się pod wodą w dużej ilości, mogą być dość niespodziewanie przyczyną nieprzyjemnych przygód.

 

 



Ciekawostki i porady

 

  • Obowiązującą walutą w Finlandii jest Euro; wobec Polaków nie wymagana jest wiza.
     
  • Finlandia jest jednym z trzech najrzadziej zaludnionych krajów Europy. Średnia gęstość zaludnienia wynosi 17 mieszkańców na kilometr kwadratowy.
     
  • Żeglarze przybywający do Finlandii powinni zwrócić uwagę na liczne podwodne skały. Zaleca się cumowanie łodzi na przystaniach. Cumowanie poza przystaniami jest dozwolone tylko w miejscach nie zajętych przez domy letniskowe (lub za zgodą ich właścicieli).
     
  • Finowie zachowują się powściągliwie, zwłaszcza w stosunku do cudzoziemców. Przy powitaniu jest dopuszczalne podanie ręki, ale nie wypada się obejmować. Wielu Finów traktuje gadatliwość ze zdziwieniem czy podejrzliwością – tutaj milczenie jest złotem. Przy odwiedzaniu fińskiej rodziny obowiązują proste zasady – zawsze należy zdjąć buty przed wejściem do domu i nigdy nie odrzucać propozycji skorzystania z sauny lub wypicia kawy.
     
  • W 2007 r. Finlandia znalazła się w pierwszej dziesiątce najlepszych krajów do podróżowania.
     
  • Największym przysmakiem na Wyspach Alandzkich jest "pogrzebany łosoś", który przed znalezieniem się na talerzu "dojrzewa" kilka dni, zakopany w ziemi.
     
  • Na północ od Koła Podbiegunowego rozciąga się Laponia Fińska, gdzie według tradycji, żyje Święty Mikołaj.
     
  • Będąc w Laponii, przez całą zimę można oglądać zorzę polarną, która jest unikatowym zjawiskiem świetlnym.
     

 

Najnowsze porady żeglarskie Charter Navigatora

Jacht własny czy czarterowany – co lepsze, co wybrać?

Większość żeglarzy w pewnym momencie wpada na pomysł zakupienia własnej jednostki. Czy takie rozwiązanie jest bardziej opłacalne, niż czarter? Ile kosztuje jacht i jaki warto wybrać na początek? Jak wysokie są koszty utrzymania takiej jednostki? W niniejszym artykule spróbujemy...

Co to znaczy czarter jachtów? Na czym polega czarter jachtu?

Tak naprawdę wynajem jachtu jest bardzo prostą sprawą – pod warunkiem, że nie jest to nasz pierwszy raz i wiemy już, na co warto zwrócić uwagę, gdzie szukać najlepszych łodzi itp. Niniejszy tekst powstał z myślą o wszystkich, którzy nie mają jeszcze takiej wiedzy, albo...

Czarter jachtu bez patentu — czy to możliwe?

Czy w popularnych wakacyjnych miejscówkach, takich, jak Grecja, Włochy lub Chorwacja, możliwy jest wynajem jachtu bez patentu? Jak wyglądają lokalne przepisy? W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej tej kwestii oraz podpowiemy, co zrobić w przypadku, gdy chcemy spędzić wakacje...

Ile kosztuje wynajem jachtu w Chorwacji?

Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, decydując się na czarter jachtu w Chorwacji? O czym warto pamiętać podczas rezerwacji łodzi? Od czego zależy cena wynajmu i co można zrobić, by zapłacić za rejs jak najmniej? Poniżej zgromadziliśmy kilka wskazówek, które ułatwią znalezienie...

Jakie uprawnienia żeglarskie są wymagane w Grecji?

Jakiego rodzaju uprawnienia żeglarskie wymagane są w Grecji? Kto i na jakich warunkach może prowadzić jachty po tamtejszych wodach? Czy wystawiony przez PZŻ, polski patent żeglarski jest do czegoś przydatny? Z jakiego powodu greckie przepisy wymagają obecności w załodze tzw. co-skippera...

Jacht w Chorwacji – wymagane uprawnienia żeglarskie

W powszechnej opinii „Chorwacja to takie większe Mazury”. Jak to wygląda w rzeczywistości? Czy polski patent żeglarski działa w tym kraju? Jakie uprawnienia są konieczne, by legalnie i bezpiecznie pływać po tamtejszych wodach? Co trzeba zrobić, by je zdobyć - i czy koniecznie trzeba...

NASZE MARKI