Wybierz akwen
Data startu
Długość rejsu
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

13 zasad czarterowania jachtów

13 zasad czarterowania jachtów Czy wiesz jak ,,dobrze” wyczarterować jacht? Znasz zasady, które pozwolą Ci wynegocjować niższą cenę? A może boisz się, że na pozór korzystna oferta w praktyce może okazać się dwa razy droższa? W tym artykule chcemy Wam przedstawić nasze sposoby na dobry czarter jachtów. Działamy na rynku czarterów prawie 20 lat, w tym czasie nauczyliśmy się bardzo wiele, dlatego chcemy podzielić się z Wami naszym doświadczeniem i spostrzeżeniami na co warto zwrócić uwagę, planując wakacje na jachcie.

1. Negocjuj

Oferta, którą otrzymasz, często podlega negocjacjom, nie zakładaj, że są to już ostateczne stawki. Dużo zależy od wiedzy agenta na temat armatorów oraz ich polityki cenowej.  Pamiętaj jednak, że są limity, których się nie przeskoczy. Ważne, żeby armator, agent i czarterujący byli równie zadowoleni. Wybierając oferty, kieruj się jakością, a nie tylko ceną. Rezerwuj jachty tylko od sprawdzonych armatorów. Zasada "co jest tanie, to jest drogie" często ma miejsce w branży czarterowej. 

Charter Navigator działa w branży żeglarskiej od wielu lat. Wyczarterowaliśmy tysiące jachtów, a w naszej bazie bywało, że mieliśmy ponad 800 armatorów. Wiele firm znamy od początku ich istnienia. 

2. Analizuj rabaty

Atrakcyjna na pierwszy rzut oka zniżka 30% wcale nie oznacza, że cena jest najlepsza, gdyż liczy się wartość końcowa. Uważaj na chwyty marketingowe armatorów i agentów. 

Przed wysłaniem do Ciebie oferty analizujemy ją właśnie pod kątem wyłapania zagrywek marketingowych. 

3. W grupie taniej

Jeśli szukasz najtańszego jachtu jednokadłubowego w przeliczeniu na osobę, wybieraj jednostki 3 lub 4 kabinowe z dwoma miejscami w mesie. 

Podobne zasady tyczą się także katamaranów, barek itd. itd. Jesteśmy od tego, aby Ci w tym pomóc.

4. Rabat ma swoje granice 

Zazwyczaj armatorzy udzielają rabatów do 20%. Ze swojej prowizji nieco może odjąć także agent. Po uzyskaniu wyceny nie uzyskasz zniżki większej niż 5-10%. 

Oczywiście bywają wyjątki. W razie potrzeby nasi konsultanci podpowiedzą Ci, jaki jeszcze rabat jest możliwy do uzyskania.

Pps. Powyższe zasady nie dotyczą czarterów "last minute". 

5. Gdzie jeszcze szukać zniżek.

Zazwyczaj armatorom łatwiej jest udzielić rabatu 100 euro za silnik zaburtowy (SUP, kajak, spinaker itp. dodatki) niż odjąć 100 euro od ceny jachtu. 

6. Licz koszty dodatkowe

Koszt czarteru to nie tylko cena za jacht, ale także opłaty dodatkowe, koszty dotarcia do mariny (przelot, podróż autokarem lub autem). Oszacuj je przed wyborem czarteru, gdyż może się okazać, że tani jacht, ale z niekorzystnie położonej mariny, wcale nie wyjdzie tak dobrze. Warto wtedy rozważyć czarter z popularnej mariny, z łatwiejszym dojazdem.

Czarterując kilkaset jachtów rocznie, pływając jako skipperzy, znamy dość sporo akwenów. Tym samym wiemy, czy warto wyczarterować jacht z danej mariny i czy, przy tym "nie zjedzą" nas dodatkowe koszty np. transportu

7. Podawaj szczegóły

Jeśli nie korzystasz z systemu rezerwacyjnego, a składasz zapytanie o czarter drogą mailową lub telefonicznie, sprecyzuj dokładnie swoje pytanie. Podaj jak najwięcej szczegółów (termin, preferowane mariny, model jachtu, rocznik itd.). Im więcej detali tym lepiej. Wtedy konsultant będzie mógł przygotować ofertę, która jest dostosowana bardziej do Twoich potrzeb.

Niemniej nie musisz pamiętać o tej zasadzie. Jeśli tego nie zrobisz, nasz konsultant na pewno wypyta Cię o szczegóły.

8. Last minute ma swoje prawa 

Last minute to super sprawa, gdy jesteśmy elastyczni. Pamiętaj jednak, że korzystając z takiej oferty, masz często ograniczony wybór (czarter w sezonie). Ponadto zastanów się, czy czarterując jacht na ostatnią chwilę uda Ci się znaleźć dojazd w dobrej cenie. Chcąc zarezerwować jacht "last minute" w sezonie wysokim, w konkretnym miejscu musisz liczyć się z tym, że może nie być już dostępnych ofert. 

Nasza agencja ma dostęp do wszystkich głównych systemów rezerwacyjnych. Jeśli interesuje Cię czarter "last minute", na podstawie analizy dostępności jachtów podpowiemy Ci czy warto czekać do ostatniej chwili, czy lepiej zarezerwować jacht od razu. 

9. Armatorom płać w euro 

Armatorom zazwyczaj powinno się płacić za jacht w euro. Pamiętaj jednak, że taka wpłata wiąże się z przewalutowaniem. Niezależnie w jakiej walucie płacisz, koniecznie sprawdzaj kursy walutowe. Agent musi przelać armatorowi pieniądze w euro. Charter Navigator korzysta z internetowego kantoru Alior Banku (www.kantor.aliorbank.pl), dzięki czemu kursy walut są na poziomie innych, dobrych kantorów internetowych.

10. Sezon zaczyna się we wrześniu

Sezon rezerwacji na Morzu Śródziemnym zaczyna się pod koniec września. Wtedy armatorzy mają już ustalone cenniki na kolejny sezon. Jednakże zazwyczaj konieczna jest wpłata 50% ceny przy rezerwacji. Pamiętaj jednak, że i to podlega negocjacjom z armatorem. Często firmy czarterowe godzą się na I ratę rzędu 30%.

Kiedy sezon zaczyna się i kończy w innych regionach, kiedy warto rezerwować? Napisz, zadzwoń do nas. Wszystko Ci opowiemy, 

11. Jeśli wyślę prośbę o wycenę do agenta i armatora, kto da mi lepszą cenę?

Jeśli wyślesz zapytanie do armatora i do agenta, to od tego ostatniego otrzymasz taką samą lub lepszą cenę. Agenci dostają od armatorów prowizje za czarter (armator dzieli się przychodem z agentem). Uczciwy armator nie może oferować niższej ceny niż agent. 

Charter Navigator stara się na bieżąco analizować uczciwość swoich partnerów/armatorów. Jeśli okaże się, że armator zaproponował Ci lepszą cenę, koniecznie powiadom nas o tym. Takie sytuacje są zazwyczaj wyjaśniane w ciągu 1 dnia. 

12.  Agent Ci pomoże 

Dobra agencja czarterowa ma duże doświadczenie z armatorami i zna firmy czarterujące. Załatwi problemy związane z umową, przelewami czy kaucjami. W procesie rezerwacji agent wie, z którymi firmami warto współpracować, a z którymi nie. Ponadto objaśni, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę (pozwolenia na opuszczanie wód terytorialnych, dopuszczalna liczba osób na jachcie, odpowiednie patenty).

Czy znamy się na naszej pracy? 

Sprawdź nas.

13.  Sprawdzaj opinie 

Czytaj opinie o armatorach, jednakże podchodź z dystansem do informacji w Internecie. W szczególności, zwróć uwagę na nowe firmy, które mają już po kilkanaście dobrych opinii, a działają raptem 3-4 miesiące, nie mając jeszcze pierwszych czarterów za sobą.

Przedstawiając Wam oferty, porównujemy także oferty dostępne na rynku. Staramy się uczulać Was na firmy czarterowe, które działają, łamiąc zasady. 

Zobacz najlepsze oferty czarterów jachtów:

Najnowsze porady żeglarskie Charter Navigatora

Ekologiczne żeglowanie - jak minimalizować ślad ekologiczny podczas czarteru jachtu?

Czy ekologiczne żeglowanie jest możliwe? Co możesz zrobić, by twój następny rejs był jak najbardziej przyjazny dla natury? Jak się okazuje, wcale nie jest to takie skomplikowane – a spędzając wakacje pod żaglami, możesz z łatwością zadbać o dobro przyrody. Jak tego dokonać?...

Jak się przygotować do rejsu? Co zabrać na jacht?

Zastanawiasz się, co zabrać na rejs morski? Jakie rzeczy będą ci niezbędne na i pod pokładem? Do czego je spakować – i dlaczego „opakowanie” jest takie ważne? Tyle pytań, tak mało odpowiedzi... I dlatego świetnie, że czytasz ten tekst! Znajdziesz w nim praktyczne porady i...

Awaria jachtu podczas czarteru – co robić?

Jak się zachować, jeśli przydarzy ci się awaria jachtu podczas czarteru? Kogo należy powiadomić o tym fakcie, o czym pamiętać, a przede wszystkim – co zrobić, by zminimalizować finansowe konsekwencje tego przykrego zdarzenia? Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na wszystkie te pytania,...

Jedzenie na jachcie - co jeść podczas rejsu?

Głodny żeglarz to kiepski żeglarz – i dlatego właśnie kuk jest dla załogi równie ważny jak kapitan (ale nie mówcie mu o tym). A zatem - jak powinna być zorganizowana kuchnia na jachcie? Jakie jedzenie warto zabrać w rejs, by się nie zepsuło, a przy tym było smaczne, zdrowe i...

Zwrot jachtu po czarterze - procedura zdania jachtu „check-out

Nawet najwytrwalszy wilk morski musi kiedyś zejść na ląd i wrócić do domu – a to zwykle oznacza konieczność zwrotu jachtu armatorowi oraz zmierzenie się z procedurą „check-out”. Co zrobić, by przebiegła ona bezboleśnie, a co najważniejsze — bezkosztowo? Na jakie elementy...

Raty za czarter – jak je rozłożyć?

Zwyczajem jest, że płatności za czarter jachtu podzielone są na raty. Nie jest jednak powiedziane, jaki ma być ich rozkład: 50 na 50? 30 na 70? A co, jeśli ktoś nalega, by od razu zapłacić mu całość, oferując w zamian atrakcyjne upusty? Która z opcji jest najlepsza dla...

NASZE MARKI