Wybierz akwen
Data startu
Długość rejsu
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

Jakie uprawnienia żeglarskie są wymagane w Grecji?

Jakie uprawnienia żeglarskie są wymagane w Grecji? Jakiego rodzaju uprawnienia żeglarskie wymagane są w Grecji? Kto i na jakich warunkach może prowadzić jachty po tamtejszych wodach? Czy wystawiony przez PZŻ, polski patent żeglarski jest do czegoś przydatny? Z jakiego powodu greckie przepisy wymagają obecności w załodze tzw. co-skippera i jakie warunki należy spełnić, pragnąc pełnić taką funkcję? Zaraz wyjaśnimy wszystkie powyższe kwestie.

Uprawnienia żeglarskie w Grecji

Słoneczna Grecja nie bez przyczyny uznawana jest za prawdziwy raj dla żeglarzy. Warto przypomnieć, że czeka tam na nich aż sześć różnych akwenów, a mianowicie:

  • Cyklady,
  • Morze Jońskie,
  • Zatoka Sarońska,
  • Dodekanez,
  • Sporady,
  • Chalkidiki.

Co niezmiernie istotne, specyfika każdego z tych miejsc jest nieco odmienna od pozostałych, a na dokładne poznanie Grecji z poziomu pokładu potrzeba przynajmniej kilku sezonów. Oznacza to również, że pragnąc bezpiecznie prowadzić jacht po tamtejszych wodach, trzeba posiadać nie tylko patent żeglarski, ale też pewne obycie i doświadczenie.

Czy polski patent żeglarski jest ważny w Grecji?

Jak najbardziej. Warto przy tym mieć na uwadze fakt, że wymagane prawem uprawnienia żeglarskie w Grecji nie różnią się wiele od tych, jakie są konieczne w innych krajach europejskich. Oznacza to, że aby móc swobodnie poruszać się po tamtejszych wodach, trzeba mieć co najmniej patent jachtowego sternika morskiego.

Należy również pamiętać, że w Grecji nie jest konieczne posiadanie certyfikatu radiooperatora UKF (SRC).

Jakim jachtem można pływać w Grecji z polskim patentem JSM?

Warto podkreślić, że uprawnienia żeglarskie w Grecji podlegają podobnym uregulowaniom, jak w Polsce. Oznacza to, że posiadacze patentu jachtowego sternika morskiego mogą tam prowadzić następujące rodzaje jednostek:

  • jacht do 18 metrów długości,
  • katamaran do 18 metrów długości.

Z uwagi na duży stopień trudności pływania po greckich wodach, tamtejsze przepisy wymagają dodatkowo obecności na pokładzie tzw. co-skippera.

Co-skipper - obowiązkowy w Grecji

Ciekawostką jest, że greckie przepisy odnoszą się nie tylko do osoby, która będzie prowadziła jacht, ale również do członków załogi. Prawo wymaga bowiem, aby poza kapitanem na pokładzie znajdowała się jeszcze inna osoba mająca jakiekolwiek doświadczenie w żeglowaniu.

Taki załogant ma pełnić funkcję tzw. co-skippera, czyli pomocnika (zastępcy) kapitana. W razie konieczności jego zadaniem jest bezpieczne doprowadzenie jednostki do najbliższego portu. Na szczęście wymogi prawne dotyczące co-skippera nie są zbyt rygorystyczne. Osoba pełniąca tę funkcję nie musi posiadać żadnych uprtawnień żeglarskich. Wystarczy, że zadeklaruje, iż zgadza się odgrywać tę rolę oraz że ma doświadczenie na wodzie. 

Czarter jachtu w Grecji - jak wynająć jacht?

Posiadając odpowiednie uprawnienia żeglarskie, w Grecji można naprawdę zaszaleć. Różnorodność tamtejszych wód sprawia, że zarówno wytrawne wilki morskie, pragnące przeżyć prawdziwą przygodę pod żaglami, jak i miłośnicy błogiego szaleństwa, znajdą coś dla siebie.

Pragnąc wynająć jacht, wystarczy wejść na stronę dobrej firmy czarterowej, mającej duże doświadczenie oraz zapewniającej dostęp do szerokiej bazy jednostek od sprawdzonych armatorów.

Najnowsze porady żeglarskie Charter Navigatora

Czy w niedziele zrobisz zakupy w Chorwacji?

Z początkiem lipca w Chorwacji weszło w życie nowe prawo dotyczące niedziel handlowych. Czy oznacza to, że teraz zrobienie zakupów na rejs będzie utrudnione? Niekoniecznie – przepisy przewidują sporo wyjątków. Sprawdźmy więc, jak to wygląda w praktyce i czy pomysł zakazu handlu w...

Roaming i numery kierunkowe, czyli jak nie zwariować za granicą.

Próbujesz dodzwonić się do znajomego przebywającego za granicą i nagle słyszysz zdanie: ,,nie ma takiego numeru”. Jesteś pewny, że wpisałeś dobry numer? Jeśli tak, to problem może być tylko jeden, czyli brak numeru kierunkowego. Dlatego dzisiaj przychodzimy do Was z wpisem, który...

Katamaran czy jacht - jaki typ łodzi wybrać?

Jednym z „problemów pierwszego świata” jest coroczny dylemat żeglarzy wybierających się w rejs – co będzie lepsze: jacht czy katamaran? Jeśli Ty również zmagasz się z tym pytaniem (szczęściarzu!), to jesteś we właściwym miejscu. Znajdziesz tu krótkie omówienie czterech...

Co zabrać na rejs do Chorwacji?

Zastanawiasz się, co zabrać na żagle do Chorwacji? Chcesz mieć pewność, że w Twoim ekwipunku znajdzie się wszystko to, czego będziesz potrzebować w czasie rejsu? W takim razie przeczytaj koniecznie poniższy tekst. Znajdziesz w nim praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci...

Opłaty w Parku Narodowym La Maddalena

Pływasz po Sardynii? Zastanawiasz się, ile kosztuje opłata za wpłynięcie jachtem do parku narodowego Archipelagu La Maddalena? Odpowiedź wcale nie jest taka oczywista (i łatwa do znalezienia).

13 zasad czarterowania jachtów

Czy wiesz jak ,,dobrze” wyczarterować jacht? Znasz zasady, które pozwolą Ci wynegocjować niższą cenę? A może boisz się, że na pozór korzystna oferta w praktyce może okazać się dwa razy droższa? W tym artykule chcemy Wam przedstawić nasze sposoby na dobry czarter jachtów....

NASZE MARKI