Wybierz akwen
Data startu
Długość rejsu
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

Jakie uprawnienia żeglarskie są wymagane w Grecji?

Jakie uprawnienia żeglarskie są wymagane w Grecji? Jakiego rodzaju uprawnienia żeglarskie wymagane są w Grecji? Kto i na jakich warunkach może prowadzić jachty po tamtejszych wodach? Czy wystawiony przez PZŻ, polski patent żeglarski jest do czegoś przydatny? Z jakiego powodu greckie przepisy wymagają obecności w załodze tzw. co-skippera i jakie warunki należy spełnić, pragnąc pełnić taką funkcję? Zaraz wyjaśnimy wszystkie powyższe kwestie.

Uprawnienia żeglarskie w Grecji

Słoneczna Grecja nie bez przyczyny uznawana jest za prawdziwy raj dla żeglarzy. Warto przypomnieć, że czeka tam na nich aż sześć różnych akwenów, a mianowicie:

  • Cyklady,
  • Morze Jońskie,
  • Zatoka Sarońska,
  • Dodekanez,
  • Sporady,
  • Chalkidiki.

Co niezmiernie istotne, specyfika każdego z tych miejsc jest nieco odmienna od pozostałych, a na dokładne poznanie Grecji z poziomu pokładu potrzeba przynajmniej kilku sezonów. Oznacza to również, że pragnąc bezpiecznie prowadzić jacht po tamtejszych wodach, trzeba posiadać nie tylko patent żeglarski, ale też pewne obycie i doświadczenie.

Czy polski patent żeglarski jest ważny w Grecji?

Jak najbardziej. Warto przy tym mieć na uwadze fakt, że wymagane prawem uprawnienia żeglarskie w Grecji nie różnią się wiele od tych, jakie są konieczne w innych krajach europejskich. Oznacza to, że aby móc swobodnie poruszać się po tamtejszych wodach, trzeba mieć co najmniej patent jachtowego sternika morskiego.

Należy również pamiętać, że w Grecji nie jest konieczne posiadanie certyfikatu radiooperatora UKF (SRC).

Jakim jachtem można pływać w Grecji z polskim patentem JSM?

Warto podkreślić, że uprawnienia żeglarskie w Grecji podlegają podobnym uregulowaniom, jak w Polsce. Oznacza to, że posiadacze patentu jachtowego sternika morskiego mogą tam prowadzić następujące rodzaje jednostek:

  • jacht do 18 metrów długości,
  • katamaran do 18 metrów długości.

Z uwagi na duży stopień trudności pływania po greckich wodach, tamtejsze przepisy wymagają dodatkowo obecności na pokładzie tzw. co-skippera.

Co-skipper - obowiązkowy w Grecji

Ciekawostką jest, że greckie przepisy odnoszą się nie tylko do osoby, która będzie prowadziła jacht, ale również do członków załogi. Prawo wymaga bowiem, aby poza kapitanem na pokładzie znajdowała się jeszcze inna osoba mająca jakiekolwiek doświadczenie w żeglowaniu.

Taki załogant ma pełnić funkcję tzw. co-skippera, czyli pomocnika (zastępcy) kapitana. W razie konieczności jego zadaniem jest bezpieczne doprowadzenie jednostki do najbliższego portu. Na szczęście wymogi prawne dotyczące co-skippera nie są zbyt rygorystyczne. Osoba pełniąca tę funkcję nie musi posiadać żadnych uprtawnień żeglarskich. Wystarczy, że zadeklaruje, iż zgadza się odgrywać tę rolę oraz że ma doświadczenie na wodzie. 

Czarter jachtu w Grecji - jak wynająć jacht?

Posiadając odpowiednie uprawnienia żeglarskie, w Grecji można naprawdę zaszaleć. Różnorodność tamtejszych wód sprawia, że zarówno wytrawne wilki morskie, pragnące przeżyć prawdziwą przygodę pod żaglami, jak i miłośnicy błogiego szaleństwa, znajdą coś dla siebie.

Pragnąc wynająć jacht, wystarczy wejść na stronę dobrej firmy czarterowej, mającej duże doświadczenie oraz zapewniającej dostęp do szerokiej bazy jednostek od sprawdzonych armatorów.

Tutaj znajdziesz najlepsze oferty na czarter jachtu w Grecji: https://www.charternavigator.pl/czartery-jachtow-grecja,9,localization.html

Najnowsze porady żeglarskie Charter Navigatora

Ekologiczne żeglowanie - jak minimalizować ślad ekologiczny podczas czarteru jachtu?

Czy ekologiczne żeglowanie jest możliwe? Co możesz zrobić, by twój następny rejs był jak najbardziej przyjazny dla natury? Jak się okazuje, wcale nie jest to takie skomplikowane – a spędzając wakacje pod żaglami, możesz z łatwością zadbać o dobro przyrody. Jak tego dokonać?...

Jak się przygotować do rejsu? Co zabrać na jacht?

Zastanawiasz się, co zabrać na rejs morski? Jakie rzeczy będą ci niezbędne na i pod pokładem? Do czego je spakować – i dlaczego „opakowanie” jest takie ważne? Tyle pytań, tak mało odpowiedzi... I dlatego świetnie, że czytasz ten tekst! Znajdziesz w nim praktyczne porady i...

Awaria jachtu podczas czarteru – co robić?

Jak się zachować, jeśli przydarzy ci się awaria jachtu podczas czarteru? Kogo należy powiadomić o tym fakcie, o czym pamiętać, a przede wszystkim – co zrobić, by zminimalizować finansowe konsekwencje tego przykrego zdarzenia? Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na wszystkie te pytania,...

Jedzenie na jachcie - co jeść podczas rejsu?

Głodny żeglarz to kiepski żeglarz – i dlatego właśnie kuk jest dla załogi równie ważny jak kapitan (ale nie mówcie mu o tym). A zatem - jak powinna być zorganizowana kuchnia na jachcie? Jakie jedzenie warto zabrać w rejs, by się nie zepsuło, a przy tym było smaczne, zdrowe i...

Zwrot jachtu po czarterze - procedura zdania jachtu „check-out

Nawet najwytrwalszy wilk morski musi kiedyś zejść na ląd i wrócić do domu – a to zwykle oznacza konieczność zwrotu jachtu armatorowi oraz zmierzenie się z procedurą „check-out”. Co zrobić, by przebiegła ona bezboleśnie, a co najważniejsze — bezkosztowo? Na jakie elementy...

Raty za czarter – jak je rozłożyć?

Zwyczajem jest, że płatności za czarter jachtu podzielone są na raty. Nie jest jednak powiedziane, jaki ma być ich rozkład: 50 na 50? 30 na 70? A co, jeśli ktoś nalega, by od razu zapłacić mu całość, oferując w zamian atrakcyjne upusty? Która z opcji jest najlepsza dla...

NASZE MARKI